Dagens vill ha, en Pleo! ;D

Jadu dagens vill ha idag blir en Pleo! :D Har gjort ett inlägg förut om en sån som jag tänkte länka men då vela det tydligen inte funka! :o  så jag kopierade hela inlägget, så här har ni de xD


"Jag är somsagt pälsallergiker men väljer att ha djur ändå. För de som är ännu mer allergisk än jag så har jag ett annat altenativ.. Nämligen en  Pleo!







Varje Pleo börjar livet som en nykläckt baby Camarasaurus, men där tar också förutsägbarheten slut och individualiteten börjar. Som vilket annat djur känner Pleo hunger och trötthet. Han äter, vilar och tultar omkring -när han känner för det! Pleo kan skifta i humör och känslor precis som du och jag gör.

Pleo visar mycket känslor. Han är glad, nyfiken, lekfull, rädd, förvånad och ledsen. Stryk honom över ryggen, och han kommer glatt vicka på svansen. Ropa på honom eller lys en lampa på honom och se hur han reagerar. Pleo upptäcker världen genom sina sinnen, precis som vi.

Pleo blir hungrig och Pleo blir trött. Med ett lekfullt läte eller en otålig rörelse låter han dig förstå att han behöver mat. Och vad betyder det där fot-stampandet? Att upptäcka alla egenskaper och språk är roligt. Hans kombinationer av rörelser och läten är i det närmaste oändliga! Du måste helt enkelt upptäcka honom själv. Det finns lika många filmer på nätet om Pleo som det finns kombinationer i hans beteende. Kolla in en videoklipp-sajt  klicka här!"

 

 

jadå så lät det inlägget xD

See Yaa Soon! ^^ ♥ // Youre Little Cuppycake! ^^ ♥


Kommentarer
Postat av: ellet

Söt blogg du har !

2010-05-06 @ 07:28:27
URL: http://kkristiansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0