En kväll med Ninni ^^

Hejsan! :)



Oj, oj, nu har jag uppdaterat dåligt men Ninni sov här i natt och då vela jag ju vara så mycket som möjligt med henne ^^ Vi stack ner till Hemmakväll och hyrde 3 filmer och köpte lite godis som vi vräkte i oss senare på kvällen :) Hann inte kolla på alla filmer för båda var dö trötta xD men dethär är iallafall filmerna vi hyrde ^^


The Secret Of Moonacre (eller månprinsessan som den heter på svenska)




Både Ninni och Jag vart lite små kär i  denhär filmen, vi tittade på den två gånger på aslite tid xD
Handlar om en tjej som heter Mia och hennes föräldrar har dött, det börjar på pappans begravning. Hon får en bok i arv ( inte vilken bok som helst) och nu ska hon åka till hennes morbror som bor i Moonacre, en vacker dal. Men dalen har blivit förbannad av månprinsessan för typ 300 år sedan, flera andra "månprinsessor" har försökt att upphäva den men ingen har lyckats än. När den 5000:de fullmånen är framme ska dalen bli helt förstörd. Hus och sånt har redan börja blivit förfallna och det är inte lång tid kvar... I skogen bor rövarsläkten De Noir som skyller på Mias släkt för att ha gömmt månpärlorna och hennes släkt skyller på De Noir släktet. Nu är det upp till Mia att hitta pärlorna och förstöra dom.  Den är bättre än vad den låter när jag berättar men jag tycker iallafall att man ska se den :) Kanske inte är så mycket för såna som inte gillar fantasy :p




Imagine that




Oxå en bra film, vet inte riktigt hur jag ska förklara den så ni får titta själv :)



Flickan




Vi tittade alldrig på denhär filmen men vi ska göra det så fort som möjligt! verkar sjukt bra, det är en svensk film och jag brukar inte gilla dom så mycker men den här har jag läst och hört mycket bra om och flera stycken säger att man bara måste se den!


Det var allt för mej för tillfället :p
See Yaa Soon! ^^ <3 // Youre Little Cuppycake! ^^ <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0